Ghid de redactare pentru Congresul MIMESISS 2025
1. Dispoziții generale
Participarea activă în cadrul congresului MIMESISS 2025 se adresează studenților care vor realiza o prezentare orală, însoțită de un suport vizual. Participanții activi vor redacta și vor trimite abstractul lucrării către Comisia de Evaluare a congresului MIMESISS, în perioada prestabilită. În urma evaluării abstractului, autorul lucrării va fi declarat ADMIS sau RESPINS. Fiecare prezentare orală va avea durata de 10 minute, 7 minute fiind alocate prezentării propriu-zise, iar 3 minute vor fi alocate unei sesiuni de întrebări din partea juriului, a publicului și/sau a moderatorului.
Participarea în cadrul secțiunii de e-postere se adresează studenților care doresc să realizeze un poster în format digital. Posterele vor fi însoțite de un abstract, iar acestea vor fi trimise împreună spre verificare către Comisia de Evaluare a congresului. În urma evaluării abstractului, autorul lucrării va fi declarat ADMIS sau RESPINS. În cadrul acestei secțiuni nu se vor realiza și prezentări orale. Posterele vor fi proiectate în format digital în timpul desfășurării congresului.
2. Ghid de redactare a abstractelor pentru sesiunea de prezentări orale din cadrul congresului studențesc MIMESISS 2025
Tehnoredactare:
- Titlul lucrării: Times New Roman, 12, Bold, centrat
- Autor și coordonator științific: Times New Roman, 12, aliniere spre dreapta.
Se vor trece numele și prenumele autorului, respectiv numele și prenumele coordonatorului științific. - Afilieri: Times New Roman, 10, italic, aliniere spre dreapta.
Se va adăuga numărul afilierii cu superscript, iar pe rândul următor vor fi numerotate afilierile instituționale.
Ex: Popescu Ionel1, Ionescu Tudor2
1. Institutul Medico-Militar București, 2. Universitatea de Medicină și Farmacie "Carol Davila" București - Keywords: Times New Roman, 12, aliniere la dreapta, titlul secțiunii de Keywords va fi scris cu bold.
Se vor alege cinci cuvinte cheie care să prezinte esența temei alese. - Body text: Times New Roman, 12, aliniere justified, spațiere între rânduri 1.15.
Numele secțiunilor va fi scris cu bold.
Abstractul va cuprinde 5 secțiuni:- Introducere – cuprinde o scurtă introducere în tematica aleasă
- Obiective – cuprinde o scurtă descriere a motivației alegerii temei și a direcției de cercetare
- Materiale și metode – în cadrul acestei secțiuni se vor menționa bazele de date utilizate, modalitatea de colectare a datelor analizate, numărul de studii incluse, criteriile de includere și excludere etc. sau în cazul prezentărilor de caz clinic, se va prezenta metodologia cazului
- Rezultate – această secțiune va cuprinde un rezumat al rezultatelor obținute de studiu/lucrare
- Concluzii – în această secțiune va fi rezumată teza studiului/prezentării de caz
Atât participanții din cadrul sesiunii de prezentări orale, cât și participanții care doresc să se înscrie în cadrul secțiunii de e-postere au obligația de a redacta și de a trimite un abstract către Comisia de Evaluare a congresului MIMESISS.
Documentul va avea un maxim de 300-350 de cuvinte (se cere încadrarea textului pe o singură pagină).
Documentul va fi transmis în format Word (.doc) sau PDF (.pdf) începând cu data de 02.11.2025 până la data de 08.11.2025, la adresa de e-mail secretariat@asmm-bucuresti.com
Evaluarea abstractelor va avea loc în perioada 02.11.2025 - 11.11.2025.
Rezultatele evaluării vor fi transmise prin e-mail de la adresa secretariat@asmm-bucuresti.com
Doar versiunea finală trimisă înainte de deadline va fi acceptată și nu vor mai putea fi aduse modificări ulterioare documentului.
3. Ghid pentru realizarea prezentărilor/suportului vizual din cadrul sesiunii de prezentări orale al congresului MIMESISS 2025
- Suportul vizual va fi realizat utilizând soft-uri de editare pentru slideshow (PowerPoint, Canva, Prezi etc.)
- Conținutul prezentării va avea între 7 și 12 slide-uri (numărul poate varia în funcție de necesitățile autorului)
- Textul de pe slide trebuie să fie lizibil, cromatica slide-urilor trebuie să fie adecvată cititului
- Primul slide al prezentării va cuprinde numele și prenumele autorului, numele și prenumele coordonatorului științific și afilierile instituționale ale acestora
- Ultimul slide al prezentării va cuprinde toate sursele bibliografice utilizate pentru realizarea prezentării
- Pentru imaginile/tabelele neoriginale, preluate din alte surse, este necesară citarea sursei, inferior de fotografie sau în slide-ul dedicat bibliografiei
4. Ghid pentru realizarea posterelor științifice din cadrul Congresului MIMESISS 2025
Tehnoredactare:
- Dimensiunea posterului: A0, cu dimensiunile 841 × 1189 mm / 33,1 × 46,8 inch
- Titlul: scurt, sugestiv, centrat, vizibil de la distanță, scris cu font mare (minim 60–70 pt)
- Afilieri: Se va adăuga numărul afilierii cu superscript, iar pe rândul următor vor fi numerotate afilierile instituționale.
Ex: Popescu Ionel1, Ionescu Tudor2
1. Institutul Medico-Militar București, 2. Universitatea de Medicină și Farmacie "Carol Davila" București - Conținut: Textul posterului va cuprinde șase secțiuni: Introducere, Obiective, Materiale și Metode, Rezultate, Discuții, Concluzii, care vor prezenta rezultatele aferente studiului realizat. Se va urmări ca textul din fiecare secțiune să fie lizibil, cu o rezoluție potrivită (font de mărime 28 pt). Conținutul va evidenția relevanța practică în context medico-militar (ex: urgențe, traumatologie de luptă, medicină preventivă, epidemiologie, logistică medicală etc.). Informațiile prezentate trebuie să fie rezultatul cercetării proprii sau al unei analize documentate, cu citarea surselor.
- Bibliografie și citări: posterul va cuprinde o secțiune dedicată surselor bibliografice, unde se va menționa fiecare citare din text. Citările și redactarea bibliografiei se vor realiza cu stil Vancouver.
Documentul va fi transmis în format PDF (.pdf) începând cu data de 02.11.2025 până la data de 08.11.2025, la adresa de e-mail secretariat@asmm-bucuresti.com
Evaluarea posterelor va avea loc în perioada 02.11.2025 - 11.11.2025.
Rezultatele evaluării vor fi transmise prin e-mail de la adresa secretariat@asmm-bucuresti.com
Doar versiunea finală trimisă înainte de deadline va fi acceptată și nu vor mai putea fi aduse modificări ulterioare documentului.
Fiecare participant al sesiunii de e-postere va trimite împreună cu posterul și abstractul posterului, urmând indicațiile ghidului de redactare pentru abstracte.
Secțiunea pentru e-postere presupune proiectarea posterului în format digital, fără prezentare orală susținută de autorul lucrării.